Hoe ziet een middag eruit?

 

Hoe ziet een middag van een basisschool scholier eruit?Basisscholieren: Spelenderwijs leren leren

“Leren is leuk” staat centraal. Waar peuters en kleuters veel plezier beleven aan leren (denk aan het maken van de eerste stapjes), wordt leren voor de oudere kinderen steeds minder leuk op het moment dat school/volwassenen ze cognitief gaan bestoken. Een Studie Nanny leert de kinderen ‘anders kijken naar leren’ door dit spelenderwijs aan te bieden. Studie Nanny at Home maakt het leren weer leuk aan de hand van verschillende thema’s.

Hoe ziet de middag van een basisscholier er uit?

  • Kringgesprek:

Ontspannen met een koekje en een kopje thee bespreken hoe de dag op school is geweest. De Studie Nanny vertelt wat ze vandaag gaan doen en welke leerdoelen daarbij horen.

  • Huiswerkclub:

Het is niet altijd leuk, maar het moet toch gebeuren. Even een half uurtje aan de slag met het huiswerk! Voor groep 7 & 8 leerlingen staat ook de online voorbereidende brugklastraining, gericht op het leren leren en naar de brugklas gaan, op het programma.

  • Funworkshop:

Na  de huiswerkclub staat de funworkshop op het programma. Deze staat altijd in het teken van een thema, zoals planning of leren concentreren. Eventuele cognitieve leer emoties worden hier omgevormd naar positieve emoties. Kinderen voelen de funworkshops niet als leren maar als ontspanning. Een voorbeeld hiervan is: koekjes bakken. De leerdoelen hiervan zijn, leren plannen en leren samenwerken. Om koekjes te kunnen bakken moet uw kind kunnen plannen! Ze leren na te denken over de volgorde en de taakverdeling. Kunnen ze gelijk beginnen of moeten ze eerst een recept uitzoeken & een boodschappenlijstje maken? En in welke volgorde gaan ze werken en wie gaat wat doen?

  • Ontspanning:

Aan het eind van de middag kunnen de kinderen vrij ontspannen. Ze mogen lekker samen een spelletje gaan doen, het liefst passend binnen het thema van die dag!