Aan het werk als Studie Nanny

Aan het werk als Studie Nanny

Sinds september ben ik aan het werk als Studie Nanny. Het is afwisselend en uitdagend werk. Ik vind het fijn dat er maar maximaal zes leerlingen zijn, zodat ik tijd heb om iedereen persoonlijke aandacht te geven. Voor basisschool leerlingen geef ik fun workshops, zoals koekjes bakken (voor planning en leren samenwerken) en een taalmarathon. Het is mooi om te zien met hoeveel enthousiasme de kinderen aan het werk gaan. Elke 4 weken werk ik met een nieuw thema, dit maakt het werk afwisselend. Bij de begeleiding aan de middelbare scholieren is het mooi om te zien hoe de leerlingen vooruitgaan. Het is leuk als ze na een week trots terugkomen met een goed cijfer voor een SO waar ik samen met de leerling aan gewerkt heb. Zo heb ik het gevoel dat ik echt een bijdrage kan leveren aan de schoolprestaties en zelfvertrouwen van de leerlingen. Het is fijn om met de kinderen gestructureerd te kunnen werken. Hierbij helpt de ervaring en ondersteuning vanuit De Maltha groep.

 

Hoe de leerlingen Studie Nanny ervaren

Als Studie Nanny is een belangrijk doel de basisschoolleerlingen, leren leuk te laten vinden en meer zelfvertrouwen te geven. Op school staat leren, maar ook presteren vaak centraal. Bij de Studie Nanny gaat het er niet om dat de kinderen alles goed doen, maar vooral dat ze plezier beleven aan het leren. Iedere week gaan de kinderen met een ander thema aan de slag, zoals rekenen, planning en taal. De kinderen vinden het leuk dat het zo afwisselend is en kijken elke keer weer uit naar volgende week. De funworkshops zoals taal en rekenen vinden ze leuk, ze hebben vaak niet door dat ze met leren bezig zijn. Zo mochten de kinderen bijvoorbeeld koekjes bakken, omdat ze daarvoor moeten plannen en samenwerken. Daarnaast hebben de basisschool leerlingen elke dag een half uur om huiswerk te maken. Dit kan iets zijn wat ze van school krijgen of we kunnen oefenen met wat ze moeilijk vinden.

Middelbare scholieren worden geholpen in een huiselijke omgeving. De middelbare scholieren vinden het prettig om gewoon aan de keukentafel met huiswerk bezig te zijn, maar dat ze toch iemand hebben waar ze vragen aan kunnen stellen en die helpt met de aanpak van het huiswerk. Ze vinden het fijn om samen met andere leerlingen bezig te zijn met school. Ook helpt het de leerlingen om van te voren een planning te maken, zodat ze precies weten wat ze nog moeten doen, maar ook dat ze kunnen zien wat ze al hebben gedaan.

Met vriendelijke groet,

Agaat