Studiebegeleiding aan huis

Ieder kind kan wel wat hulp met schoolwerk gebruiken. Het halen van goede cijfers, betekent niet dat ze op de meest efficiënte manier werken. Juist in efficiënt werken zit nog een heleboel winst te behalen, zowel in tijd als in kwaliteit.

 

Wat levert studiebegeleiding aan huis op?

Als kinderen al op jonge leeftijd (vanaf groep 5 kan dat al), maar zeker op de middelbare school, leren hoe ze efficiënter kunnen leren levert dat niet alleen op school rendement op, maar zeker ook in hun volwassen leven. Efficiënter leren kan bijvoorbeeld door te leren heel snel de kern uit een stuk tekst te kunnen halen, verbanden te kunnen leggen en stof te kunnen reproduceren.

 

Wat zijn de voordelen van studiebegeleiding aan huis?

Studiebegeleiding, lees: “je kind voorbereiden op de toekomst!”, heeft heel veel voordelen, zoals het leren plannen en leren hoe te leren.
Maar de voordelen zitten ook in het aan huis (at home): de kinderen zijn veilig thuis, hebben de rust van hun thuis, kunnen gelijk na de begeleiding eten en chillen of naar sport.

 

Hoe werkt studiebegeleiding aan huis dan?

Een studie nanny/coach komt thuis langs als het kind uit school komt. Of dit één of meerdere middagen per week zijn, is afhankelijk van de hulpvraag. Er wordt gewerkt met planningen die het kind en de studie nanny/coach samen maken. Zowel een planning voor meerdere weken, waarin alle toets voorbereidingen staan, als een dagplanning. In de dagplanning staat welk maak- en leerwerk het kind die dag gaat maken, in welke volgorde en hoe lang het ermee bezig is. De studie nanny/coach monitort de aanpak van het maak- en leerwerk van het kind en optimaliseert hun werk- en leerstijl. Het leren voor een taal is bijvoorbeeld heel anders dan het leren voor zaakvakken als geschiedenis en biologie en de beste manier van leren is bij elk kind anders.

 

Ontdekken verschillende leermanieren

De studie nanny/coach leert het kind verschillende leermanieren aan en samen ontdekken ze wat het best bij het kind past. Daarnaast worden handvatten gegeven bij het maken van toetsen en extra hulpmiddelen, zoals filmpjes en oefenopgaven, gezocht als een kind iets lastig vindt. Ook wordt er rekening gehouden met eventuele stoornissen en de moeilijkheden die daaruit voortkomen.

 

Misschien zijn deze artikelen ook interessant

Nog geen reacties.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twee − 2 =